We hebben een autobaanvignet voor Oostenrijk gekocht en zijn doorgereden tot boven op de Renschenpass. Het is hier prachtig. Mooie meren en bergen met sneeuw erop. We staan op de camperplaats in Sankt Valantin auf der Haide, coördinaten N46 46'16"  E 10 32'1"

€ 8,- er is een sanizuil.
We hebben de fietsen van de camper gehaald en hebben een eind gefietst om de meren heen. De temperatuur is redelijk, in een trui lukt het.

Zaterdag 20 juni. Het is 10 graden en het regent. Weer verder dus. Jammer want je kunt hier, als het mooi weer is, prachtig wandelen naar een gletsjer. Volgens internet is het min 5 graden boven. We zijn doorgereden tot het warm en zonnig werd. We staan nu aan het Gardameer op een kleine camping voor € 18,- inclusief stroom, douche en de rest. Vlak aan het meer. Coördinaten N 45 43'42" E 10 46'53"
's Avonds hebben we nog een eind gewandeld langs het meer. We hebben tot 22.30 uur buiten gezeten. Super. Dat was de eerste keer dit jaar.

Zondag 21 juni. We hebben gefietst langs het meer naar het zuiden tot Garda. Leuke stadjes onderweg waar we rond gelopen hebben. Erg toeristisch maar wel leuke straatjes en hoekjes. Er staan ook prachtige kerken.
Na thuiskomst nog even gezwommen in het Gardameer.

Maandag 22 juni. We zijn met de cabinelift naar boven op de berg gegaan. Als we van te voren geweten hadden dat de wachttijd 2 uur is als je buiten in de rij staat waren we er niet geweest. Het was boven mooi! We hebben 4 uren gelopen tot bijna aan het kruis op een top. De terugreis was minder problematisch maar kostte toch nog een uur voor de cabine ons beneden afzette.

Dinsdag 23 juni. Een rustdag. Vanmiddag een paar uur gezwommen en op het "strand" gelegen. Aan het eind van de middag nog een eindje gewandeld tot ons buurdorpje. Dit is een leuk schilderachtig dorpje met een haventje voor vissersbootjes, 2 kerken, beide mooi van binnen en een museumpje. We waren terug op de camping toen er een onweersbui losbarstte met heel veel regen en hagel.

Woensdag 24 juni. We zijn op de fiets naar Malcesine gegaan en zijn vandaar met de veerboot naar de overkant van het meer, naar Limone gevaren. Vanaf hier hebben we de noordkant van het Gardameer rond gefietst. Het eerste stuk ging door heel veel tunnels, niet zo leuk. Later werd het beter, toen kwamen we langs leuke dorpjes.
Terug op de camping hebben we gezwommen en in de zon gelegen.

Donderdag 25 juni. Vanochtend 3 uren gelopen over leuke paadjes hoog op de flank van de bergen. Het is hier mooi. Veel olijven boomgaarden en mooie uitzichtpunten.
Vanmiddag weer gezwommen en in de zon gelegen.

Vrijdag 26 juni. We zijn vanochtend verhuisd naar het zuiden van het Gardameer, naar Lazire. Hier is een mooie camperplaats alleen is het hier bloedheet. Er is bijna geen schaduw. We hebben een eind gefietst en kwamen bij Sirmione een andere camperplaats tegen aan het Gardameer met heel veel schaduw. Coördinaten N  45 27'37" E 10 37'58" We hebben de fietsen gedraaid en hebben de camper opgehaald. Het is een graad of 33 en wat schaduw en wat water is dan erg prettig. Verder gelezen en gezwommen.

Zaterdag  27 juni. We zijn op de fiets naar Lazire geweest, een oud vestingstadje met verdedigingswallen, voormalige kazernes en leuke straatjes. We hebben hier een tijdje rondgekeken.

Vanmiddag weer gezwommen en vanavond op de fiets naar Sirmione geweest. Het oude centrum ligt op het eind van een 2 kilometer lange dijk met hotels, restaurants en campings. Er staat een kasteel en er zijn leuke hoekjes en straatjes.

Zondag 28 juni. We zijn nu weer in Duitsland, vlak over de grens, niet ver van Füssen. Het was een lange rit. Allemaal file op het tweebaans stuk naar Füssen. We zijn nu in Riegen am Froggensee, coördinaten N 47 38'36.4" E 10 43'48.7", voor de camping op een terreintje. € 12,60. Douche €2,50 stroom € 2,-De Froggensee heeft zwemstrandjes.

Maandag 29 juni. De volgende etappe gereden. 8 uren over 450 km. We hadden erg veel file. We staan nu in Oberwesel aan de Rijn. Coördinaten N 50 06'00.4" E 7 42'04.2" Een mooi rustig plekje bij een restaurant op 280 meter boven de Rijn. Het is hier gratis en het eten is er heerlijk.