Donderdag 10 september. We zijn op de fiets naar het oosten geweest naar la-Grande-Motte en Grou-des-Rois. Grou-des-Rois is een leuk dorpje met een vissershaven in het centrum langs een kanaal. La-Grande-Motte is duur met kolossale witte appartementen, allemaal moderne architectuur.
Toen we terug waren zijn we nog naar het strand geweest. We staan nog op dezelfde camperplaats als gister.

Maandag 14 september. We zijn eerst naar St-Rémy-de-Provence geweest, een aardig dorpje dat probeert toeristen te trekken omdat Vincent van Gogh er een jaar in de psychiatrische inrichting gezeten heeft en in die tijd wat schilderijen gemaakt heeft. We hebben bij de VVV een wandeling gehaald en die gelopen.

Hierna zijn we omdat het mooi zonnig weer is naar de Camargue gereden, naar Port-St-Louis-du-Rhone. Hier is een camperplaats aan de Quai Bonnardel. Er staat een betaalautomaat, maar je kan zo doorrijden. De sanizuil is alleen voor de wc. Water komt er niet uit. Er staan ook veel campers aan de haven en langs het kanaal tegenover de camperplaats. Allemaal gratis. We zijn op de fiets naar het strand gereden ongeveer 7 km. en hebben een tijdje op het strand gelegen. Hier staan ook campers op de parkeerplaats en een paar op het strand. Het water staat erg hoog en de wind komt uit de verkeerde hoek en is erg hard, anders stonden er hier nog veel meer. Ook allemaal gratis.

Vrijdag 11 september zijn we op de fiets naar Montpellier geweest, 15 km. Een mooie stad met veel interessante gebouwen. We hebben een plattegrond bij de VVV gehaald en zijn langs alle bezienswaardigheden gewandeld. Met behulp van deze kaart konden we ook weer terug fietsen. Dat was anders nog best moeilijk geweest. We waren om 4 uur weer bij de camper en zijn nog een uur naar het strand geweest. We staan nog steeds op dezelfde camperplaats.

Zaterdag 12 september. Omdat het vandaag en morgen geen strandweer wordt hebben we in ons boekje een route gevonden door het binnenland, met over een paar dagen de kust bij de Camargue. Dan wordt het weer mooi weer.
We zijn eerst in Aigues-Mortes geweest. Een ommuurde oude stad met torens en poorten. Er waren leuke hoekjes. Je kon over de muren wandelen en er was een soort toren/ kasteel.

Hierna zij naat Nimes gereden met zijn Amfitheater, tempels en kerken. Een mooie oude stad waar we een paar uur rondgelopen hebben.
We zijn doorgereden naar Remoulins halverwege Nimes en Avignon.
We staan op de gratis camperplaats onder aan de brug. Geen voorzieningen. Coördinaten N 43°56'16.4" E 004°33'29.7" De weg over de brug is rumoerig.

Zondag13 september. We zijn eerst naar Pont du Gard geweest, een heel groot aquaduct, gebouwd door de Romeinen. Het is drie verdiepingen hoog, door de bovenste stroomde het water. Het water was bestemd voor de paleizen en huizen in Nimes. We hebben ook nog een film en het museum bekeken. In het museum laten ze zien hoe de grote brokken

steen uitgehouwen werden, getransporteerd en geplaatst. Heel vernuftig allemaal.

Hierna zijn we naar Avignon gereden. Een ommuurde oude stad. Leuk om te bekijken. De beroemde brug (is maar half) van het liedje lag te pronken in de Loire. Een immens groot Paleis des Papes domineert het stadsbeeld.
We staan hier op de camperplaats, coördinaten N 43 57'24" E 004 48'5", €11,-  voor 20 uren. wc legen is gratis, water en stroom tegen betaling. De langslopende weg is rumoerig.

Onderweg zie je zoutpannen. De Camargue is de grootste zoutprocucent van Euopa

Dinsdag 15 september. We zijn naar de andere kant van de Rhône gegaan met een veerboot en zijn naar het strand van Piémanson gereden. Je kunt hier als het weer gunstig is op het strand staan. Nu niet omdat het net zulk weer is als gister. Er staan veel campers op de parkeerplaats. Coördinaten N 43 21'00.7" E 004 47'01.4"  geen voorzieningen. Het is geen weer om op het strand te liggen, we hebben daarom bijna 4 uren gewandeld tot we niet verder konden. Er kwam een dijkje naar rechts, en daar wilden we niet naar toe. Er ligt erg veel hout op het strand, dat komt doordat de Rhône dit meeneemt als het erg hard geregend heeft. Verder is het hier leuk.

Woensdag 16 september. Na een stormachtige, warme nacht zijn we de Camargue weer ingereden. We zijn naar het bezoekerscentrum geweest waar je ook een wandeling door verschillende landschapsvormen kon maken. Dit viel erg tegen. Er was alleen maar Franse tekst bij de vitrines in bet bezoekerscentrum en op de wandeling hebben we 4 eenden gezien en 1 witte vogel. Verder erg veel muskieten die ons lek staken.

Onderweg zagen we rijstvelden en zwarte buffels

Omdat het niet zonnig is besloten we naar het noorden te rijden, richting Ardèche. We hebben even rondgekeken in Bourgh-St-Andéol en zijn daarna naar St-Remèze gereden. Hier is een gratis camperplaats op de parkeerplaats van een wijn"fabriek". Water en wc gratis.
Na het eten hebben we nog even het dorp bekeken.