Dinsdag 25 oktober. We zijn om half zes 's middags vertrokken en zijn naar Viersen gereden. Hier hebben we een nacht geslapen.
Woensdag 26 oktober. Nadat we boodschappen gedaan hebben zijn we naar Dahn gereden, 325 km verder, bijna op de grens naar Duitsland. We hebben een stuk van de Felsenwanderweg gelopen. Het is hier mooi. Mooie herfstkleuren en mooie rotsformaties. We staan nu op het parkeerterrein bij de sportvelden en bij het begin van de wandelweg, coördinaten N 49.14202  E 007.76993 Het is hier erg rustig. Het is een gedoogplaats, er staan nog een stuk of 6 campers.

Donderdag 27 oktober. We hebben 3 uren gewandeld langs de Felsenwanderweg. We hebben nu alle mooie rotsen bekeken.

Na het eten zijn we naar Wissenbourg gereden. We hebben het stadje bekeken. Het heeft een mooi centrum. Hier vlak bij ligt de Weintor, allemaal wijnhuizen, een wijnleerpad en restaurants. Hier was ook een stalletje langs de weg waar we 5 liter jonge Riesling wijn gekocht hebben. € 2,- de liter. Hierna zijn we naar Haguenau gereden omdat hier een camperplaats zou zijn. Dit was niet zo. Er was alleen maar een grote parkeerplaats in het centrum. We zijn dus doorgereden naar Saverne, nog een 40 km verder. We kwamen net voor donker aan. Hier is een camperplaats met sanizuil. Coördinaten N 48º44'42" E 7º22'07"

Vrijdag 28 oktober. We hebben vanmorgen eerst Saverne bekeken. Een leuk stadje met een kasteel wat op een paleis lijkt, een grote kerk en een mooie kloostergang bij een andere kerk. Hierna zijn we doorgereden naar Obernai.

Onderweg hebben we nog een stadje bekeken met een nog groter kerk/klooster complex en een stukje stadsmuur met toren en poort.

We staan nu in Obernai op de camperplaats zonder voorzieningen. Gratis. Coördinaten N 48.46217 E 7.47370. We zijn de stad in geweest, het is 500 meter lopen naar het centrum. Er staan een hele boel prachtige oude vakwerkhuizen, mooie kerken, een stuk stadsmuur en leuke straatjes. Kortom, er is veel te zien. We gaan uit eten. Het streekgerecht hier is zuurkool met 3 soorten vlees, varken, lam en koe. Verder zou je nog de stoofpot met 5 soorten vlees, aardappelen en groenten moeten proeven. Er zijn restaurants genoeg, dat moet lukken.

Zaterdag 29 oktober.  We zijn vanochtend naar Natzwiller, le Struthof geweest, een voormalig concentratiekamp. Het was erg indrukwekkend. Er was een tentoonstelling over de geschiedenis van het ontstaan van het Nazi regiem. Er waren nog wachttorens en prikkeldraadversperringen, verschillende barakken waarvan sommige met een tentoonstelling.

Hierna zijn we naar Mont Sainte-Odile geweest. Het is een kloostercomplex boven op een hoge uitstekende rots. Er was een kerk, verschillende kapellen, de tombe van Heilige Odile en een prachtig uitzicht rondom. De moeite waard.
Aan het eind van de middag zijn we weer naar Obernai gereden. We staan nu op de camping (Acsi korting € 18,-) omdat het water op. Er zijn hier weinig camperplaatsen met voorzieningen en we hebben dus weinig keus. We hebben een prima plaatsje, waar we nog een paar uur in de zon konden zitten.

Zondag 30 oktober. We hebben vandaag een eind gefietst langs de Elzasser wijnstraat. We hebben ruim 40 km gefietst. De route was niet zo goed aangegeven. Het was af en toe wat zoeken. We zijn daarom ook een stukje van de route afgeweken. Al met al een mooie tocht door leuke dorpjes. De druivenstruiken kleuren prachtig geel. Een mooi gezicht, vooral als het heuvelachtig is.

We staan nu in Chatenois. Coördinaten N 48.27494 E 7.39796. Een rustige plaats met alle voorzieningen behalve stroom. Gratis.
We het dorp nog even bekeken. Er waren vroeger een dubbele vestingmuren waarvan nog een stukje om de kerk aanwezig is en er is nog een stadspoort.

Maandag 31 oktober. We zijn nadat we boodschappen gedaan hebben naar kasteel Haut-Koenigsbourgh geweest. Het is dé topattractie van de herfstvakantie. Een lange rij voordat we bij de kassa waren. Hier moet je dus heel vroeg naar toe. Het kasteel was de moeite waard. Er is heel veel te zien. Het kasteel is volledig gerestaureerd en in de vroegere staat terug gebracht in 1905.

Nadat we gegeten hebben zijn we naar Bergheim gereden. Een middeleeuws stadje met een muur en heel veel torentjes. Wel een leuk stadje.
Hierna zijn we naar de camperplaats in Ribeauville gereden. Coördinaten N 48.19222 E 7.32949, gratis. Je kunt het toilet legen in een koker en het grijs water in een putje. Meer voorzieningen zijn er niet. Het centrum is op 400 meter. Het is druk in het centrum. Veel toeristen en souvenirwinkels met streekproducten. Verder wel leuke hoekjes en vakwerkhuizen.

Dinsdag 1 november. We hebben vanochtend eerst een eind gewandeld naar de 3 burchten. Deze staan boven op de rotsen en liggen vlak bij elkaar. Je hebt een mooi uitzicht over de wijnvelden. De ruïnes waren ook best aardig.

Vanmiddag hebben we gefietst. Eerst naar Hunawihr, een klein dorpje en hierna naar Riquewihr, een erg toeristisch stadje met veel mooie vakwerkhuizen, een dubbele stadsmuur en een toren. Hierna zijn we weer naar de camper gefietst. De heenweg was erg zwaar, het ging nogal erg heuvel op. Terug was een makkie. In totaal 11 km gefietst wat voelt als 50.
We staan nog op de zelfde camperplaats als gister.

Woensdag 2 november. We hebben Colmar bekeken. We hebben bij de VVV een stadswandeling gehaald in het Nederlands. Het is een mooie stad met veel mooie vakwerkhuizen, een riviertje dat door de stad kronkelt en een grote kathedraal.
In de loop van de middag zijn we richting Moezel gereden. Het is al om half 6 donker, dus we zijn tot op 100 km gekomen. We staan nu in Kleinblittersdorf, vlak over de Duitse grens. Het is een bijna nieuwe camperplaats met alle voorzieningen. € 10,- coördinaten N 49.12598 E 7.04996

Donderdag 3 november. We zijn verder gereden naar de Moezel, naar Köwerich. Coördinaten N 49º50'29" E 6º51'46" € 9,- per nacht, 2 nachten of meer € 8,- per nacht. Het is een terrein voor 20 campers. Water en stroom tegen betaling.
We hebben een eind langs de Moezel gefietst. Het is hier ook mooi. De toeristen zijn naar huis lijkt het wel. Het is hier super rustig.

Vrijdag 4 november. We zijn vandaag op de fiets naar Trier geweest. Het was vanochtend 3 graden, dus de wanten aan. Het was 35 km naar Trier, een mooie route langs de Moezel. Jammer dat de zon niet scheen. Trier is de moeite waard. De Porta Nigra, een mooie poort uit de Romeinse tijd, gezellig marktplein, een mooie kathedraal en nog veel meer bezienswaardigheden. We waren om half 5 terug bij de camper. Mooi voor donker thuis.
Zaterdag 5 november. De weersverwachting is slecht. Er wordt heel veel regen verwacht. Daarom zijn we naar huis gereden. We hebben mooie dagen gehad in de wijnstreken.