Woensdag 16 oktober na het werk om half 5 zijn we naar Viersen gereden. 20 km over de grens bij Venlo, vlak bij de autobaan. Een rustige plaats bij het zwembad. Hier hebben we geslapen.

Donderdag 17 oktober 's ochtends zijn we eerst naar de TÜV geweest voor een milieusticker en daarna hebben we boodschappen gedaan. Hierna zijn we via de autobaan naar Winningen gereden, een dorpje aan de Moezel vlak bij Koblenz. We waren hier om 1 uur.

We hebben het dorpje bekeken. Een leuk vriendelijk plaatsje met vakwerkhuizen, een poortje en een

paar kerken met bij één kerk een kerkhof met grafstenen uit de 16e eeuw.

Hierna zijn we doorgereden langs de Moezel naar Kobern-Gondorf en dan met name naar het dorpje Kobern. Een leuk dorpje met een wandelroute door het dorp en naar het op de berg gelegen Matthias kapel. Dit dorpje vinden we leuker dan het vorige, er is meer te zien.

Het is ondertussen 5 uur geweest, tijd om een plekje voor de nacht te zoeken. Dit hebben we gevonden op het Moezelplateau bij Müden, op een grote parkeerplaats aan de wandelweg naar de burcht Eltz. Kosten € 2,- per 24 uur. Coordinaten: N 50º11' 54''

O 7º20' 21'' geen faciliteiten.

Vrijdag 18 oktober 's Morgens waren we om een uur of 9 onderweg naar de burcht Eltz, een half uurtje lopen. Het is een erg mooi kasteel, waar minstens 3 kasteelheren een stukje aan gebouwd hebben. We hebben de verplichte rondleiding gedaan en toch nog veel nieuwe dingen gezien. Mooi!

We zijn naar Klotten gereden en hebben daar een eindje gefietst langs de Moezel van Klotten naar Müden. Onderweg nog Treis Karden bekeken. Terug langs de andere oever. Totaal ruim 30 km.

Hierna zijn we naar Sankt Aldegund gereden en zijn hier op de camperplaats gaan staan, mooi aan de Moesel. Coördinaten: N N50º 4'44'' E 7º7'52'' € 6,- per nacht met VE.

Zaterdag 19 oktober langs de Moezel gefietst naar Cochem om deze stad te bekijken. We hebben bij de VVV een stadswandeling gehaald. Een druk toeristische stadje met leuke hoekjes. In de namiddag weer teruggefietst. Totaal ongeveer 60 km. Weer in Sankt Aldegund geslapen.

Zondag 20 oktober zijn we de andere kant uit gefietst naar Zell, ook een leuk toeristisch stadje. Verder doorgefietst naar Ponderich om met het pontje naar de andere oever te gaan. Totaal ook ongeveer 60 km.

Na de koffie zijn we naar de wijnkelder tegenover de camperplaats geweest om wijn te proeven en te kopen. Hierna nog Sankt Aldegund bekeken en een paar km bergopwaarts gelopen

Weer geslapen in Sankt Aldegund.

Maandag 21 oktober Zijn we verhuisd naar Enkirch zodat we weer beide kanten op langs de Moezel kunnen fietsen. Een hele grote camperplaats met 200 plaatsen. Coördinaten N 49º59'5'' E 7º7'12''

We zijn gaan fietsen naar Bernkastel-Kues, een erg leuk stadje met prachtige vakwerkhuizen en een mooi marktplein. Leuk! Ongeveer 60 km gefietst.

Dinsdag 22 oktober We zijn de andere kant opgefietst naar Ponderich, langs de ene kant van de Moezel heen en langs de andere kant terug. Dit stukje langs de Moezel moest nog, dan hebben we het hele traject gefietst. We hebben vandaag maar 23 km gefietst. Nog een uurtje naast de camper in de zon gezeten en om 2 uur weer vertrokken naar huis. Een mooie week langs de Moezel, waar de herfstkleuren weer schitterend waren.