Maandag 8 september. Naar Ploumanac'h met zijn schitterende roze basaltrotsen langs de kust. We hebben hier een paar uur gewandeld langs het kustpad en weer terug.

Verder naar Trégastel, een paar kilometer verder. We hebben weer een paar uur gewandeld. Het is hier ook prachtig met de grote roze rotsblokken in zee. Omdat het eb is heb je een mooi uitzicht op de rotspartijen. We hebben nog gezwommen en een uurtje op het strand doorgebracht. We staan nu bij de Super-U waar je gratis achteraan op het parkeerterrein mag staan. Er staan nog een stuk of 20 campers. Coördinaten N 48.8283 W 3,49847 Dit zijn de coördinaten van een camperplaats aan de overkant. Daar sta je dicht op elkaar voor € 7,50

Dinsdag 9 september. Naar Lannion, een stadje met een oud centrum met vakwerkhuizen en een leuk pleintje.

Hierna langs de kust gereden tot Primel-Trégastel. Hier hebben we een paar uur gewandeld naar Pointe de Primel. Prachtige rotspartijen in zee. Je kunt ze mooi bekijken omdat het eb is. We zien aan de andere kant van de baai campers staan en via de app zien we dat daar een gratis camperplaats is met een saniezuil. Als we er komen is de camperplaats vol maar is er een paar honderd meter verder bij de haven nog een gedoogplaats. Hier staan we nu. Mooi aan de haven van Diben. Coördinaten N 48.70767

W 3.82801 gratis.

Woensdag 10 september. Eerst naar Morlaix, een stadje met een hoog treinviaduct met er onder een loopgedeelte met een mooi uitzicht. Het heeft nog een oud centrum met leuke straatjes en oude huizen met vakwerk en met leisteen op de muur. We zijn in een oude mooie stadswoning geweest uit de 15e eeuw, gebouwd voor de adel van Morlaix. Het huis bestaat uit 3 gedeelten met in het centrale deel een monumentale schoorsteenmantel over de volledige hoogte van het gebouw. Verder een rijk versierde wenteltrap welke door middel van verbindingsgangen toegang geeft tot de kamers in de verschillende delen van het huis. Het is een mooi oud centrum.

Hierna zijn we naar St. Tregonnec gereden, hier is een kerk met een ommuurd kerkterrein. De toegang is een triomfale poort en binnen dit terrein staat een kruisbeeld, een dodenkapel, een kerk en een kerkhof. Erg mooi allemaal. Hierna naar Guimiliau en Lampaul-Guimiliau waar ook zulke ommuurde kerkterreinen zijn. Allemaal verschillend.

We staan nu op de gratis camperplaats van Lampaul-Guimiliau, coördinaten N 48.4944 W 4.03818

Donderdag 11 september. we zijn weer aan de kust. Eerst naar Plouguerneau, wat rond gekeken. Er was markt. We zijn naar een museum geweest waar wordt uitgelegd hoe zeewier gedroogd, en verbrand wordt zodat er brokken soda overblijven, die worden weer gebruikt om er een ontsmettingsmiddel van de maken. Door een chemische verbinding ontstaat er jodium. Hierna naar Lilia, een dorpje aan zee met een haventje en rotseilandjes. We hebben een paar uur gelopen. Verder nog wat bij de kust rondgekeken. Het is te koud om te zwemmen en op het stand te liggen. En de zee is erg ver weg omdat je een groot verschil tussen eb en vloed hebt en het om 19 uur pas vloed is.

We staan nu in Lilia op een gratis camperplaats, coördinaten N 48.61891 W 4.55289

Vrijdag 12 september. Na een rit langs de kust kwamen we om 12 uur bij een mooi wit strand. Het water stond ondanks de eb mooi hoog. We zijn hier de hele middag gebleven. Zonnebaden en wandelen. We staan nu in Portsall op een grote camperplaats. € 3,- per 24 uur. Coördinaten N 48,56620 W 469877

Zaterdag 13 september. Mooie kustroute gereden tot Lanildut. Hier naar een tentoonstelling geweest over het vangen en verwerken van zeewier. We hebben een paar uur langs de kust gewandeld. Boodschappen gedaan en vanmiddag naar het strand bij le Conquet. Hier is een prachtig zandstrand.

We staan nu op de camperplaats Plougonvelin. Coördinaten N 48.33788

W 4,70741. € 6,- inclusief stroom, water en warme douche.

Zondag 14 september. Via Brest (foto's) via grote wegen naar Pointe des Espagnols gereden. Vanaf de punt heb je een uitzicht op Brest maar je bent dan wel 60 km verder. De punt viel erg tegen. Verder langs de kust naar Camaret gereden. Hier is een veld met 100 menhirs. Toen we de menhirs bekeken zagen we ook een mooie grote camplerplaats. We hebben de camper er neergezet en zijn eerst gaan zwemmen. Het strand is op loopafstand. Na het eten naar het dorp gelopen en via het kustpad weer terug, Al met al nog een flinke wandeling. We staan nu dus in Camaret sur Mer, alle voorzieningen. € 6,- alleen we kunnen niet betalen omdat de betaalautomaat stuk is. Coördinaten N 48.27241 W 4.60834