Zaterdag 7 juli 2012. We zijn 's ochtends vroeg vertrokken naar Denemarken. Na een vlotte reis kwamen we in de middag op het eiland Rømø aan. Je kunt het eiland bereiken via een dam van 10 km lengte dwars door de Waddenzee. Het eiland zelf is ongeveer 4 km breed. Je rijdt zo vanaf de dam, recht door, het eiland over, over een laag duin en dan het strand op. Dit is een vreemde gewaarwording maar mogelijk met een auto en met een camper. Het strand is hard en goed berijdbaar. We hebben de camper vlak bij zee geparkeerd, de stoeltjes neergezet en daar zaten we in zwembroek en bikini aan zee. Zelfs het zeewater had een aangename temperatuur. Prima allemaal.

We hebben op het strand eten gekookt en zijn om 9 uur naar “Rømø Familie Camping” gereden. Je kunt hier goedkoop staan (Quick place) als je na 20 uur komt en voor 10 uur de volgende morgen weer weg bent. Prijs

€ 15,-

Zondag 8 juli 2012. We hebben de camper op een parkeerplaats geparkeerd en zijn het eiland over gefietst. Wat we missen zijn de schelpenpaadjes door de duinen. Je hebt hier één weg met een fietspad er naast het eiland over en verder niets. 's Middags weer met de camper het strand op gereden en lekker in de zon gezeten. Tegen 6 uur begon het te onweren en heel hard te regenen. We moesten van het strand af omdat het water niet wegzakt in het zand en het strand blank kan komen te staan met soms wel 30 cm water er op. We zijn weer naar de parkeerplaats van vanochtend gereden en hebben daar gekookt en gegeten. Half 9 weer naar het strand gereden om te kijken hoe het er voor stond. Het strand stond inderdaad blank. Hierna zijn we weer naar de zelfde camping als gister gereden.

Maandag 9 juli 2012. Het regent nog steeds en de verwachting is dat dat de hele dag zo zal blijven. De andere kant van Denemarken is droog. We zijn toen maar naar Møn gereden, Stege bekeken en rond gereden. Nog naar het eilandje Nyord geweest. Aan het eind van de dag zijn we naar de stadscamping van Stege gegaan.

Dinsdag 10 juli 2012. De hele dag rondgekeken bij Møn's klif. Erg mooi en indrukwekkend. De kalkrotsen zijn soms meer dan 130 meter hoog. Hierna zijn we naar Kopenhagen gereden om bij Nynke, Tjerk en Rhea op bezoek te gaan.

Woensdag 11 juli 2012. Wat met Rhea bemoeid, in de tuin geholpen enz.

Donderdag 12 juli 2012. Met Nynke en Rhea in de camper en Tjerk met de trein naar Stevns klif geweest. Dit zijn ook krijtrotsen, alleen minder hoog, tot 30 meter. Er staat een kerk op de rand, een stuk van de kerk is begin 1900 in zee gevallen door de afkalving van de krijtrotsen. Een eind gewandeld naar het “Koude oorlog museum”, een observatiepost om de Russen in de gaten te houden. We hebben het museum alleen bovengronds bekeken, het ondergronds gedeelte kom een volgende keer.

Vrijdag 13 juli 2012. Met Nynke en Rhea naar Roskilde geweest. Leuk stadje met een mooie domkerk waar de vroegere vorsten begraven liggen in mooie tomben.

Zaterdag 14 juli 2012. Een tijdje op Rhea gepast zodat Nynke en Tjerk samen weg konden. Na 4 uur hebben we een eind gefietst in het natuurgebied aan het eind van hun straat.

Zondag 15 juli 2012 zijn we weer richting huis vertrokken. We hebben een stop in Lübeck gemaakt, een mooie stad waarvan het centrum op de Unesco werelderfgoed lijst staat. En terecht naar onze mening. 's Nachts op de camperplaats vlak bij het centrum gestaan.

Maandag 16 juli 2012 's ochtends Lübeck nog een keer in geweest. Om 1 uur zijn we vertrokken, we gaan weer naar huis.