Zondag 29 augustus 2021. We gaan met vakantie naar Italië. Hopelijk is het weer daar beter dan nu. We hebben alleen maar regen onderweg. De rechter en linker autobanen langs de Rijn zijn dicht omdat er stukken weggeslagen zijn een paar weken geleden met de overstromingen door de hevige regen. Nu moeten we door het Ruhrgebied en langs Keulen. En wij niet alleen...
We komen tot Ochsenfurt, 49.666929, 10.060953. Een parkeerterrein aan de Main onder Würzburg, gratis, geen voorzieningen.

Maandag 30 augustus 2021. We gaan weer verder. Het regent nog harder dan gisteren. We komen vandaag tot Steinach am Brenner. Niet ver van de Brennertunnel, onder de autobaan. 47.08714, 11.461373. Gratis, geen voorzieningen.

Dinsdag 31 augustus 2021. We zijn over de Brennerpas naar Brixen/Bressanone gereden. Het centrum is oud en middeleeuws. Er staat een prachtige kerk met een mooie kruisgang.
We zijn hierna naar het oosten gereden, de bergen in richting de "Drei Zinnen", 3 mooie rotspunten vlak bij elkaar. We wilden in de buurt op een camping, maar deze was dicht tussen 13 en 15 uur. De camping ligt aan een meer en spreekt ons totaal niet aan. Al die mensen die daar paradeerden! We zijn omgedraaid en hebben op Park4night een plekje bij sportvelden gevonden in Niederdorf. 46.74056, 12.15389.
We hebben 3,5 uur gewandeld de berg op, het uitzicht was prachtig. Het is weer even wennen in de bergen te lopen.

De `Drei Zinnen`

Woensdag 1september 2021. Vandaag hebben we 50 km gefietst door het dal. Het was best te doen al ging het de ene kant op naar beneden. Het is hier mooi met hoge bergtoppen om ons heen. We waren om een uur of 2 terug en zijn toen naar het Lago di Caldonazzo verhuisd. De eerste 3 campings waren vol. Nummer 4 had nog één plekje waar we tussen de andere campers gepropt worden. 46.00367, 11.25795. Er is plaats voor 2 nachten. De camping ligt bijna aan het meer, alleen de weg even over. Het water is een graad op 21. Lekker om in te zwemmen.

Donderdag 2 september 2021. We hebben 50 km gefietst door een dal richting Venetië. Een mooi vlak dal. We zijn in Borgo geweest, een zuidelijk aandoend stadje.
Vanmiddag hebben we weer even gezwommen.

Vrijdag 3 september 2021. We verhuizen naar een camping 10 km verder. N 46*0'16" E 11*17'21" aan het andere meer, het Lago di Levico,.We moeten van de camping omdat er een groep kano-vaarders komt. We hadden ook geen mooi plekje, dus het is prima. We hebben nu een grote, rustige plaats. De mensen van de receptie bieden ons een kaart van Trentino aan met vrij openbaar vervoer en gratis toegang tot veel dingen in de provincie.
's Middags hebben we het meer rond gelopen, 11 km.
Zaterdag 4 september 2021, met de bus naar Trento geweest.

Zondag 5 september 2021. We gaan weer verder, eerst naar Grotte di Oliero, een druipsteengrotje. Best wel mooi. Er is hier een rivier met natuurpark en 2 musea. Eén over het maken van papier en één over grot onderzoek. Helaas is alle tekst in het Italiaans.
Na de lunch hebben we 25 km gefietst, langs de rivier naar Bassano del Grappa, een leuk stadje met een mooie brug.
Hierna zijn we naar een ACSI camping vlak bij Venetië gereden, deze hadden we gereserveerd. Camping Venezia, N 45*28'51" E12*16'31". Een prima camping.

Maandag 6 september 2021 Naar Venetië met de bus, €3,- retour. Kaartjes te koop bij de receptie van de camping.

Dinsdag7 september 2021 Naar Venetië met de bus.

de Joodse wijk met een herdenkingsmonument

De brug der zuchten. Aan de ene kant de gevangenis, aan de andere kant de rechtbank. Het verhaal gaat dat de gevangenen zuchtend naar de rechtbank gaan om het vonnis te horen.