Donderdag 24 juni 2021. Het is hier bijna vlak. We besluiten op de fiets naar de oostpunt te fietsen. We komen eerst bij Højsandet, een zandrug , gemaakt in het begin van de 18e eeuw om de landerijen te beschermen tegen stuivend zand.
Hierna naar Korshage, een landtong met een mooi uitzicht.
Hierna naar Skansehage, een in de 18e eeuw aangelegde landtong om het afkalven van de kust tegen te gaan.
Op de terugweg zijn we nog even naar de haven van Rødvig geweest.
We slapen weer op dezelfde plaats als gister.

Vrijdag 25 juni. We gaan naar het Land of Legends in Lejre. Vorige week waren we hier ook met de familie. We hebben een jaarkaart en omdat we er toch bijna langs rijden willen we de rest ook nog even bekijken. Land of Legends omvat reconstructies van een dorp en offerveen uit de ijzertijd (200 v. Chr. tot 200 n. Chr.), een Viking-marktplaats (900 n.Chr.), een nederzetting uit het stenen tijdperk (5000 v. Chr.), een 18e-eeuwse boerderij en verschillende grafmonumenten. Hierna gaan we weer naar Kopenhagen voor familiebezoek.

Maandag 28 juni 2021 gaan we weer verder met de toer door Denemarken. We gaan naar Jutland. Eerst kijken we even in Vejle. Na een bezoek aan de Aldi lopen we door het centrum. Hier staan een paar mooie gebouwen: het raadhuis en een kerk. Verder mooie geveltjes.
Het is 24 graden. We besluiten dat we naar het strand gaan. Het is heel erg druk op de parkeerplaatsen langs de kust, dus het handigst is dat we naar een camping gaan. We staan op camping Rosenvold in Åhuse. Een mooie camping aan zee. Om 4 uur gaan we naar het strand om te zwemmen en in de zon te liggen.

Dinsdag 29 juni 2021. We gaan naar Glud. Hier is een museum met oude huizen uit 1720 en iets later. Het is een soort dorp. Het is een leuk, interessant museum met prachtige huizen en bijzondere interieurs.

Na de lunch rijden we ruim 2 km naar het Ferguson trekker museum. Het is bij een grote boerderij. De boer spaart alles waar Ferguson op staat, van miniaturen tot echte bijzondere trekkers. Er is er zelfs één waar men mee naar de Noordpool gereden is.

Hierna gaan we naar een parkeerplaats bij een bezoekerscentrum en een natuurgebied. We willen hier overnachten maar we gaan eerst naar zee om te zwemmen. Als we weer terug komen, parkeren er veel auto's met jeugd erin. We horen ook luide muziek. We besluiten te vertrekken en naar de parkeerplaats bij de haven te gaan. Hier mogen we ook niet overnachten, dus maar weer verder. We komen langs het museum in Glud en besluiten op de parkeerplaats te gaan staan. Hier blijven we vannacht.

Woensdag 30 juni 2021. We zijn naar het haventje van Snaptun gereden en hebben van daar 8 km gewandeld. Eerst langs de kust, op een gegeven moment zagen we allemaal bomen in de zee liggen, de kust kalft erg af hier. Terug door het bos en de weilanden.

We zijn doorgereden naar het eiland Alrø aan de overkant van het Horsens fjord. We staan helemaal op het uiterste puntje op een parkeerplaats van het veerbootje met toiletten. We hebben hier ook nog 7 km gelopen.

Donderdag 1 juli 2021. We zijn naar een grote parkeerplaats bij Tivoli in Århus gereden en van daar is het met de fiets 3 km naar het centrum. We hebben de Dom, de Vor Frue Kirke, de Mollestien met kleurrijke huizen, de botanische tuin en nog veel meer bekeken.
We staan nu op een parkeerplaats bij Lisbjerg zonder voorzieningen. We hebben nog een eind gewandeld in het bos bij de parkeerplaats.

Vrijdag 2 juli 2021. We hebben problemen met de boordaccu. Hij is binnen een paar uur leeg. Als we de motor weer even laten lopen hebben we weer voor een paar uur stroom. Dat is eigenlijk niet te doen dus besluiten we zondag naar huis te gaan. We gaan zaterdag nog op familiebezoek aan de westkust, daarom rijden we vandaag vast 200 km naar het westen tot het Tirpitz museum in Blåvand. Het is een museum met een bunker, expositie over het opruimen van mijnen, over barnsteen en over 20.000 jaar aan de westkust met een 4D film. Het is een leuk museum waar we 3 uren doorbrengen.

We gaan naar een camperplaats 2 km verder bij een particulier, hier kunnen we aan de stroom. Er is alleen water en stroom, verder geen voorzieningen. Wel een klein zwembadje.
Na het eten lopen we naar zee in een half uur. Het is een mooi zandstrand. Alleen jammer dat het zo koud is anders waren we er even in gegaan.

Zaterdag 3 juli 2021. We hebben 40 km gefietst. We hadden een mooie route gevonden naar een dorpje aan zee, maar omdat er een groot militair terrein tussen ons en dat dorpje lag, moesten we eromheen. We kwamen uit bij een groot autostrand. We hebben de fietsen er maar tussen geparkeerd. Na een strandwandeling van drie kwartier zijn we weer op de fiets gestapt en naar de camper terug gefietst.
Behan heeft even "lekker gezeten" en Irma een eind gewandeld door bos en duin.
Om een uur of drie zijn we naar de familie gereden die in een vakantiehuis vlak bij Rømø zitten.
Hier blijven we vannacht en gaan morgen ochtend weer naar huis.