4 april zijn wij naar Bad Dürrheim gereden vlak boven Zürich. Hier is een prachtige camperplaats coördinaten N 48º0'44"O 8º32'4", alle voorzieningen aanwezig. Als gast krijg je per dag een vrijkaart voor het wellnesscentrum.
5 april hebben we 3 uren gewandeld. 's Middags zijn we naar het wellnesscentrum geweest. Dat was heel ontspannend. 's Avonds zijn we naar een voorlichting van Seabridge geweest over het verschepen van de camper naar Zuid-Amerika.

6 april zijn we 's ochtends weer naar het wellnesscentrum geweest. Na afloop hebben we meer dan een uur in de zon gezeten. Het zijn prachtig weer uit de wind. Na het eten zijn we verder gegaan, naar Furtwangen. Daar is een Klokkenmuseum. Best wel interessant. We overnachten nu in Nussbach, coördinaten N 48º7'55" O 8º15'10" Gratis, geen voorzieningen. Een prima, rustige plaats.

7 april. We zijn lopend naar Triberg geweest, ongeveer twee en een halve kilometer vanaf de camperplaats. We zijn eerst naar de grootste koekoeksklok ter wereld geweest. Hierna zijn we naar de hoogste waterval van Duitsland gelopen. Het water valt in etappen 160 meter naar beneden. Via een mooie barokkerk zijn we weer in het centrum aangekomen. We hebben nog een museumpje over miniatuur treintjes bekeken en zijn toen weer terug gewandeld naar de camper in Nussbach. Hier slapen we vannacht weer.

8 april zijn we naar het openluchtmuseum in Hausach geweest. Dat was de moeite waard. Er waren mooie oude boerderijen en opslagschuren.

's Middags hebben we een stadswandeling gedaan in Wolfach. Vroeger werden hier de boomstammen verzameld en als een lang vlot van 300 meter aan elkaar gebonden. Via de rivieren werden de stammen tot in Nederland gevaren.
We zijn nu in Freudenstadt, hier is een gratis camperplaats met alle voorzieningen. Coördinaten N 48º28'16" O 8º24'58" Het is een rustige plaats bij een groot zwembad 1,3 km vanaf het centrum.

9 april We hebben Freudenstadt bekeken. Het is wel een aardig stadje. Het heeft een reusachtig groot marktplein met een mooie kerk.

's Middags zijn we via de Schwartzwalder hoochstrasse wegnr. 500 naar Baden-Baden gereden. Een schitterende route. We hebben onderweg nog een stukje gelopen en we zijn bij de Mummelsee geweest. Er lag hier nog sneeuw en het meertje lag grotendeels nog dicht.
We staan nu op de camperplaats van Baden-Baden. Coördinaten N 48º46'55" O 8º12'14" €12,- alle voorzieningen.

10 april. We zijn naar het centrum gelopen, 3,7 km. Baden-Baden is wel een aardig stadje met een kasteel, mooie kerken, bronnenbaden en een museummijl. Na de lunch zijn we richting huis gereden en zijn nu in Montabauer, 100 km onder Keulen. Coördinaten N 50º26'25" O 7º49'36" €10,- inclusief stroom en alle voorzieningen. Het is aan de rand van de oude binnenstad bij een bedrijf. Het is hier redelijk rustig. Het stadje maakt veel goed want dat is erg mooi.

11 april. Vanochtend hebben we eerst een stadswandeling gemaakt. Er is een stuk stadsmuur met torentjes, een mooie kerk, veel vakwerkhuizen en een geel kasteel boven op de berg.
Om een uur of 11 zijn we weer weggegaan, naar huis deze keer.