8 tot 16 september 2011

Donderdag 8 september 2011

Het lijkt ons al heel lang leuk om in plaats van met de tent met een camper op vakantie te gaan. We hebben nu de knoop doorgehakt en voor een week een (bus)camper gehuurd van mensen in Nijmegen. We kunnen de camper 's avonds om een uur of 6 ophalen in Kranenburg, vlak over de grens in Duitsland.

Na een uitgebreide uitleg en koffie kan ons avontuur om 9 uur 's avonds beginnen. Het is al donker en we willen niet te ver rijden dus gaan we naar een camperplaats in Kleve, 15 minuten verder. (Kranenburg heeft ook een camperplaats maar deze is onverhard en het heeft de afgelopen tijd nogal geregend zodat we bang zijn dat we hier vast komen te zitten).

Vrijdag 9 september 2011

Via de autobanen naar Würzburg gereden waar we de camperplaats Älte Hafen aan de Main opgezocht hebben. Het is een groot parkeerterrein op loopafstand van het centrum. We zijn lopend de stad in gegaan. Erg mooie binnenstad met veel bezienswaardigheden.

's Avonds stroomde de parkeerplaats vol, allemaal mensen die naar de 3D-film gingen, in de bioscoop vlak naast de parkeerplaats. Om 22.30 uur is de film afgelopen, iedereen gaat rustig naar zijn auto en vertrekt weer. De parkeerplaats is op een paar campers na weer leeg.

Zaterdag 10 september 2011

Op de fiets naar de het centrum van Würzburg omdat we nu meer wilden bekijken. We zijn de hele dag in en rond het centrum geweest. Erg veel te zien. 's Avonds draaide de film blijkbaar weer want de parkeerplaats stroomde net als gister weer vol en leeg.

Zondag 11 september 2011

Eerst naar Taubenbischofsheim, een van de oudste stadjes in het Tauberdal. We hebben wat rondgelopen, er staan mooie vakwerkhuizen.

Verder naar Bad Mergentheim met een mooi slot en een oud centrum met vakwerkhuizen. Er was net een oldtimer autoclub gearriveerd. Alle oude auto's staan in het centrum geparkeerd. We hebben ze allemaal bekeken. Ze pasten mooi in het straatbeeld.

Hierna naar Weikersheim met zijn prachtige Renaissanceslot. We hebben hier een rondleiding gehad. Vooral de jachtzaal waar de beren en herten “uit de muur" komen is erg mooi.

Verder naar Creglingen. Alweer een mooi oud stadjes met veel vakwerkhuizen. Alle stadjes zijn toch erg verschillend.

Verder naar Rothenburg, hier zijn we op de camping gaan staan. De camperplaats ligt tegen de camping aan, het prijsverschil is zo weinig dat we liever gebruik maken van de faciliteiten van de camping. In de namiddag nog even op de fiets naar Rothenburg geweest. Het is ongeveer 5 km fietsen.

Mooie oude stad met een stadsmuur.

Maandag 12 september 2011

Rothenburg verder bekeken. Je kunt over de stadsmuur lopen en via de torens naar het volgende stukje muur. Mooi oud centrum.

Hierna naar Dinkelsbühl. Hier hebben we bij de VVV een stadswandeling gehaald en de stad bekeken. Ook een oud centrum met een stadsmuur.

Camperplek vlak bij het centrum onder aan de stadsmuur. Rustige plaats.

Dinsdag 13 september 2011

Naar Wallerstein, stelde niet veel voor en dan verder naar Nordlingen. Hier hebben we een historische stadswandeling gelopen, aangegeven in het stadje. Alweer een mooi oud stadje. Er is veel te zien.

We stonden hier op de camping.

's Middags hebben we een eind gefietst, een stuk van de Romantische Strasse fietsroute gevolgd. Ook leuk om te doen.

Woensdag 14 september 2011

Vandaag naar Donauwörth, mooie stad met veel monumentale panden. Elk stadje is weer anders.

Camperplaats in Donauwörth is gelegen op een grote parkeerplaats aan de Donau. Mooi plekje, je kunt met je stoeltjes aan de Donau zitten, even het dijkje over.

Donderdag 15 september 2011

Vandaag weer richting Nederland. Morgenochtend moet de camper weer schoon ingeleverd worden. We gaan weer via de autobanen naar Kleve waar we weer op de zelfde camperplaats gaan staan als de eerste avond. We weten dat we hier het toilet kunnen legen en schoon en vies water verzorgen. Hier hebben we ook de mogelijkheid om de camper schoon te maken, zodat morgenochtend alles prima in orde is.

Vrijdag 16 september 2011.

Laatste dingen aan de camper schoongemaakt en weer naar het adres waar wij hem in moeten leveren. Deze week is ons prima bevallen. Misschien kopen we wel zelf een camper. Lijkt ons wel wat.