Griekenland 22 augustus t/m 23 september 2013

Donderdag 22 augustus. Vakantie: we zijn in de loop van de ochtend vertrokken en komen tegen 6 uur aan in Kempten, waar we op de camperplaats zijn gaan staan.

Vrijdag 23 augustus. Verder gereden via Oostenrijk naar San Marino in Italië. Camperplaats op de parkeerplaats P13.

Zaterdag 24 augustus. San Marino bekeken. Een leuk stadje. Hierna zijn we naar de kust gereden onder Rimini. Hier is een nieuwe camperplaats Vallugola Parking Area di Sosta. GPS N 43.962691 E 12.787279. De camperplaats ligt aan zee. Mooi plekje. We hebben gezwommen en lekker in de zon gelegen. Op het strand kun je een ligstoel huren. Doe je dit niet dan is er weinig plaats om je handdoek uit te rollen.

Zondag 25 augustus. Naar Ancona gereden om in te schepen. Vertrek is om 14.00 uur. We hebben voor de camper een plaatsje in het ruim en voor ons een hut en 1 keer warm eten.

Maandag 26 augustus. Om 9 uur van boord in Igoumenitsa. Eerst boodschappen gedaan en toen door naar Vrosina. Hier is een plek bij de rivier Thiamis waar je kunt zwemmen en overnachten. GPS N39°39'12,1”E 20°30;35.0” Er ligt allemaal los grind langs de rivier. Hierin kwam de camper vast te zitten. Na een 3 uur scheppen en wegje bouwen van grote stenen waren we eindelijk weer los. Hierna gegeten en gezwommen. We zijn hier vannacht gebleven.

Dinsdag 27 augustus. Naar Iaonnina, hier rondgekeken, maar we konden de bezienswaardigheden niet echt vinden, alleen een grieks-orthodoxe kerk. We zijn doorgereden naar Dodona, een amfitheater en een oude tempelruïne van o.a. Zeus.

Hierna weer naar Iaonnina, het fort, de moskee en oude gebouwen bekeken. 2 km verder hebben we op de camping overnacht.

Woensdag 28 augustus. Om 8 uur reden we al, op naar de Vikoskloof. In Monodendrion eerst een klooster bekeken, het Agia Paraskeri kloostertje. Het klooster was dicht maar je kon wel via een trap naar een pad dat langs de steile rotswand liep. Vanaf hier kon je de Vikoskloof in zien.

Hierna zijn we afgedaald naar de kloof en een paar uur over rotsblokken geklauterd in de rivierbedding. Toen we weer bij de camper op de parkeerplaats waren barstte er een onweersbui los.

Hierna zijn we naar het Vikosbalkon gereden, 16 km verderop. GPS N39°54'23.8” E 20°45'06.0” Hier hadden we een prachtig uitzicht in de kloof. 1500 meter terug zijn we een zijweg ingereden door “weilanden” Hier blijven we vannacht.