Zaterdag 14 mei 2016. We staan op camping “De Badhoeve” vlakbij Amsterdam vanwege een familiefeest. Omdat het erg hard waait en koud is kunnen we niet gaan fietsen, wat de bedoeling was. Er moet dus een alternatief gezocht worden. Dat wordt het Muiderslot, omdat we daar nog nooit geweest zijn. Het is de moeite waard hier eens te kijken. We hebben een rondleiding gedaan door een woonkamer, slaapkamer, keuken en spiegelzaal.

Zondag 15 mei. Vandaag zijn we naar Raesfeld in Duitsland gereden. Onderweg zagen we de start van een schuttersfeest. Er was een muziekkorps, allemaal jongens in de zelfde kleren, een koningin en mannen op paarden. We hebben hier even gekeken.

Hierna zijn we naar de camperplaats in Raesfeld gereden. Coördinaten N 51º45'55" E 6º49'52" € 8,- (2016) sanizuil. Water en stroom kosten een paar euro.
We hebben een paar uur gewandeld. Eerst naar het bezoekerscentrum naast het slot. Hier hebben we wandel- en fietsroutes gehaald en informatie over de omgeving. We hebben een eind door het bos gelopen en 4 herten gezien. De omgeving van het slot is leuk. Restaurants en winkeltjes, een kerk en nog een oud gebouw. Na het eten zijn we nog even naar het bos geweest en weer een ander soort hert gezien.

Maandag 16 mei. We hebben vanmorgen een eind gefietst, 45 km in de omgeving van Raesfeld. 's Middags zijn we naar een soort braderie geweest. Er waren allemaal tentjes met spulletjes, eten en drinken en 2 oude trekkers. Verder nog een dorsmachine en een hakselmachine. Wel aardig allemaal.

Na de koffie zijn we vertrokken naar Borken coördinaten N 51º0'11" E 6º51'36". Een mooie rustige plaats met een sanizuil. € 5,- per 24 uur, stroom € 1,-
We hebben 's avonds een stadswandeling gelopen door de binnenstad en langs de 5 torens. Leuk.

Dinsdag 17 mei. We zijn naar Soes gereden. Er is een camperplaats naast een motel, coördinaten

N 51º34'30" E 8º6'53". Een rustige plaats met een sanizuil. We hebben 's middags en 's avonds door de stad gelopen. Er is veel te zien. Soest heeft een mooie oude binnenstad.

Woensdag 18 mei. We zijn eerst naar het TUV station geweest voor een milieusticker. Dit heeft ons weer meer dan een uur gekost. Hierna zijn we naar Hann.-Münden gereden. Coördinaten

N 51º25'10" E 9º38'55" € 6,- per 24 uur. Sanizuil. Een beetje chaotische camperplaats. Het is wat onduidelijk waar je precies staan moet. Het is wel een mooie plaats aan het eind van een eiland. We hebben een paar uur door de stad gelopen. De oude binnenstad heeft heel veel vakwerkhuizen. Prachtig! Na het eten hebben we weer een eind gelopen.

het stadhuis van Han-Münden

Donderdag 19 mei. We hebben vandaag 4 uren gewandeld over de heuvels en door bossen. 's Avonds zijn we naar Tillyhöhe gelopen, een uitzichtspunt opeen heuvel.

Vrijdag 20 mei. Vandaag zijn we langs de rivier Fulda naar Kassel gefietst. Er is niet veel te zien in Kassel. Waarschijnlijk gebombardeerd in de 2e WO. De tocht langs de Fulda was mooi.
Zaterdag 21 mei. We zijn verhuisd en zijn via de Gausturm bij Dransfeld gereden. Hier moet een geologische wandeling uitgezet zijn van 3,7 km. We hebben een wandeling van anderhalf uur gelopen maar geen basalt zuilen gezien. Op een gegeven moment zagen we een bordje en een smal weggetje. Hierlangs kwamen we uiteindelijk bij een afgraving terecht met informatieborden over het ontstaan van het basalt uit lava.

We zijn hierna maart Höxter gereden waar 2 camperplaatsen zijn. We hebben gekozen voor diegenen die aan de Weser ligt. Coördinaten

N 51º46'25" E 9º23'13". Een mooie plaats vlak bij het mooie centrum. 's Avonds hebben we het centrum bekeken. Er staan prachtige vakwerkhuizen. Weer heel anders dan we gezien hebben.

Zondag 22 mei. We hebben vandaag 70 km langs de Weser gefietst. Een mooie afwisselende tocht.

We kwamen langs de abdij van Corvey, een abdij die op de wereld erfgoedlijst staat. Het is een erg groot gebouw met een kappel en een museum. Het geheel is op zondagmorgen gesloten, we konden dus nergens in.

Het weer werkt ook mee vandaag. Het is 28 graden.

Maandag 23 mei. Vandaag hebben we 25 km gewandeld i.v.m. de Slagte marathon over 2 weken.

Camperplaats in Höxter aan de Weser

Dinsdag 24 mei. Het is slecht weer. Regen en 11 graden. We besluiten rechtstreeks naar huis te rijden.