We gaan weer verder met onze route langs de grens van Nederland. Het is nu mei 2024. We hebben de laatste drie jaar andere landen bekeken.

Vrijdag 17 mei 2024. We rijden naar Lochem. We hebben een route gevonden langs "Silo-art". Er zijn een stuk of 10 silo's beschilderd, erg grote en erg mooi gedaan. De eerste staat in Lochem, de silo van een melkfabriek. De route gaat verder naar Beltrum met ook een mooie silo. We rijden hierna naar de camperplaats van Stadtlohn in Duitsland. Het is bijna Pinkster en alle campings zijn vol. We lopen nog even naar het centrum. Hier is live muziek en wat eettentjes. Bier is er ook. Gezellig allemaal.

Zaterdag 18 mei 2024. We gaan weer verder met de Silo-art route. Er staat er één vlak bij de Steengroeve van Winterswijk. Er staat een bordje bij met uitleg.
We rijden door naar de camperplaats van Winterswijk op de parkeerplaats bij een restaurant. We lopen naar het centrum, 600 meter verder. Hier bezoeken we het Onderduikersmuseum. We lopen nog even door het centrum. Het is wel aardig.

Zondag 19 mei 2024. We rijden naar de camperplaats van Lichtenvoorde bij een zwembad. Het zwembad is dicht, het is hier erg rustig.
We fietsen een knooppuntenroute via Groenlo en komen bij het openluchtmuseum Erve Kots. De kassa is dicht maar het terrein is open. We lopen maar door. Het museum is gebouwd door vader en zoon Kots. Ze kochten oude huizen en schuren op en verplaatsten die hier naar toe om het leven van vroeger vast te leggen zodat we dat niet vergeten. Het was leuk. We zijn er best lang geweest tot we het steeds duidelijker onweren hoorden. Toen zijn we snel naar de camper gefietst en zijn bijna droog over gekomen.

Maandag 20 mei 2024. We gaan weer een paar silo's bekijken. Deze zijn weer heel anders maar ook mooi.
Hierna gaan we naar de camperplaats van Zelhem. Geen top plaats maar het kan er op door. Het is op de carpoolplaats met alleen een prullenbak. De camperplaats van Doetinchem is dicht omdat er een kermis is.
We gaan op de fiets naar Doetinchem, een mooie afwisselende route langs fietsknooppunten. In Doetinchem lopen we een stadswandeling met nog een mooie silo onderweg. Verder is er niet veel te zien. We fietsen weer terug, eten en lopen nog even naar het centrum van Zelhem.

Dinsdag 21 mei 2024. Nadat we boodschappen gedaan hebben rijden we naar een parkeerplaats in Doesburg. We lopen naar het centrum en kopen bij de VVV een stadswandeling. Het is een mooi oud Hanzestadje met veel mooie huizen. We bekijken de kerk met een hele hoge toren, kijken bij de IJssel en een mooi Hofje en gaan naar het Speelgoed en Vervoer museum. We hebben de helft van de stadswandeling gelopen, morgen verder.
We staan nu op een boerencamping in Drempt.

Woensdag 22 mei 2024. We fietsen naar Doesburg en lopen de rest van de stadswandeling. We komen langs een mooie pluktuin met stoelen, hier gaan we naar toe om ons brood op te eten. 's Middags hebben we het Lalique museum bekeken. Het is een erg beroemd museum met veel glaswerk, gemaakt door René Lalique. We waren er snel doorheen, we vonden er niet veel aan. Daarna zijn we nog naar het Streekmuseum de Roode Tooren geweest. Dit is een erg leuk museum met van alles wat. Brandweerspuit en leren brandemmers die in elk huis verplicht moest staan om te helpen met blussen, een tentoonstelling over de PTT, een tabaksnijderij, en nog veel meer.
Terug op de camping gaan we water tanken. Als we weer op ons plaatsje terug zijn raken we vast. Het heeft de afgelopen nacht nogal geregen en de ondergrond is vette klei. Uiteindelijk heeft de campingbaas een trekker georganiseerd en ons los getrokken.

Donderdag 23 mei 2024. We gaan naar kasteel Doorwerth. Het is een prachtig kasteel, met tentoonstellingen over de jacht, bosbouw, een schilderijenexpositie en ingerichte kamers en een keuken. Na de lunch hebben we een Klompenpad gelopen wat bij het kasteel begint. Eerst een stuk door het bos en terug langs de uiterwaarden.
We rijden naar Velp bij Grave, hier is een verharde camperplaats bij particulieren op het erf. Helaas kun je het toilet niet legen, dat moet 2 km verder op een gratis camperplaats op een parkeerterrein.

Vrijdag 24 mei 2024 Omdat er vanmiddag veel regen verwacht wordt zijn we vroeg op stap. We gaan naar Grave, 2 km hier vandaan. We halen een stadswandeling bij de VVV. Het is een leuk stadje waar nog veel te zien is.
Na de lunch gaan we naar een camperplaats bij het kazematten museum 2 km verder. Het regent nogal, dus we lezen wat en wachten tot het droog wordt.

Zaterdag 25 mei 2024. Vandaag is het weer droog. We gaan vandaag op de Fiets naar Ravestein. Dit is ook een vestingstadje met veel leuke hoekjes. Bij de VVV halen we weer een stadswandeling. We komen bij een kerkje waar een tentoonstelling is van het Schuttersgilde. We krijgen van een mevrouw een uitgebreide uitleg over alle gebruiken. Erg interessant. We beklimmen de molen tot bij de wieken.

We kijken uit op deze brug en met die donkere lucht komt hij mooi uit. Alle bogen hebben een andere kleur

Zondag 26 mei 2024. We rijden naar het Vrijheidsmuseum in Groesbeek. Groesbeek ligt hier maar 25 km vandaan en onderweg naar huis. Het is een interessant museum maar met wel veel bekende dingen.

Om een uur of 2 rijden we naar huis.